Poslepu.cz na novém URL

Od ledna 2014 najdete blog na adrese poslepu.cz.

neděle 8. listopadu 2009

Jak bylo na Google Developer Day 2009

V pátek 6. 11. 2009 jsem se spolu s dalšími více než 800 účastníky vydal do Kongresového centra v Praze na Google Developer Day 2009. Protože nejsem vývojář, dlouho jsem zvažoval, zda se zúčastnit či ne - program mi přišel trochu mimo mou hlavní sféru zájmu a i vstávání ve čtyři ráno zrovna není moje hobby.

Nakonec jsem se zařadil do škatulky fanoušků Google technologií, vytipoval si přednášky, rozhodl se jet a nelituju - organizace konference byla bez chyby, networking fungoval ;-), přednášky byly zajímavé.

Jako nejpřínosnější jsem nakonec vyhodnotil následující tři.

  • Úvodní keynote, kde jsem například konečně získal představu, k čemu může být dobrá Google Wave ;-)
  • Výkladní skříň GUG.cz - představte svoje aplikace, kde vývojáři krátce představovali svoje díla, která vytvořili za pomoci technologií Google.
  • Google search pro webmastery a webdevelopery, kterou Marcel Zavacký pojal velmi prakticky a vysvětlil nám, jak funguje procházení (crawling), indexování a hodnocení stránek a jak stránky upravit tak, aby si s nimi Google poradil. Vysvětlil také v čem, počívají nástrahy hacknutí stránek a jak se hacknutí stránek vyvarovat.

Protože Marcel během přednášky několikrát narazil na téma přístupnosti, které je mi velmi blízké, využil jsem možnosti Office hours a s Marcelem chvíli podiskutoval ve foyer. Potěšilo mě, že jsme na řadu věcí měli stejný názor a opět mi potvrdil to, že řada požadavků na přístupnost příznivě ovlivňuje i další oblasti, v tomto případě viditelnost vašeho webu ve vyhledávačích, či že v řadě případů neexistuje jediné správné řešení (například alternativní textový popisek obrázku).

Děkuji všem přednášejícím za zajímavé informace, organizátorům za zorganizování a pokud to vyjde, příští rok se opět rád zúčastním.

Související odkazy

Žádné komentáře: