Poslepu.cz na novém URL

Od ledna 2014 najdete blog na adrese poslepu.cz.

pondělí 12. listopadu 2012

DevFest Praha 2012 se vydařil

DevFest 2012

Výborná atmosféra, skvělí lidé, networking, zajímavé prezentace a tak vůbec. Pro mě velmi příjemná tečka za letošními konferenčními a jinými akcemi, kterou jsem opouštěl maximálně spokojený.

Přístupnost

Když mě na konci září oslovil Pavel Vybíral s nabídkou zúčastnit se DevFestu jako přednášející a seznámit účastníky s tématikou přístupnosti, byl jsem opravdu potěšen. Docela rychle jsme se domluvili na tématu, kterým bylo letos ještě mnou nikde neprezentované téma přístupnosti HTML5 a WAI-ARIA. Jedná se o téma široké, které nebylo možné v 45 minutách detailně projít, takže jsem je pojal jako úvod do této tématiky s ukázkami některých konkrétních věcí, které už dnes fungují a je možné je používat a motivovat účastníky k jejich používání při běžné praxi. Snad se mi to povedlo - soudě aspoň podle množství dotazů, na které jsem odpovídal ještě půl hodiny po přednášce v předsálí.

Slajdy k mé prezentaci HTML5 v kombinaci s WAI-ARIA

Accessibility CodeLab, který jsme měli společně s Pavlem Ondrou, šéfem GDG Accessibility Brno, nebyl nakonec stánek, ale prostor pro hodinový workshop v samostatné místnosti. Toto řešení se nakonec ukázalo jako velmi dobré a s Pavlem jsme celou dobu diskutovali s účastníky o všem možném kolem přístupnosti a nebýt toho, že jsme museli v 13:20 skončit, abychom všichni stihli oběd, povídali bychom si tam určitě mnohem déle.

Hodně mě potěšil velký zájem o přístupnost - byl jsem velmi mile překvapen tím, kolik účastníků přišlo na prezentaci, Accessibility CodeLab či si o přístupnosti jen tak popovídat. Díky za zájem!

Organizace

Organizační tým byl skvěle sehraný (aspoň co jsem měl možnost sledovat v místnosti se zázemím pro přednášející ;-) a organizace celé akce šlapala na výbornou. Rád bych organizátorům poděkoval za to, jaký prostor přístupnosti na DevFestu věnovali.

Prezentace

Protože s našimi aktivitami kolem přístupnosti jsme skončili v půl druhé a pak šli s Pavlem na oběd, stihli jsme až odpolední prezentace. Z nich mě nejvíce zaujalo povídání Víta Vrby o jeho failech a úspěších - prezentace formou "cesty tam a zase zpátky" byla super - a Kuby Čížka (asi se dám na mapování Wi-Fi sítí v Bystrci ;)

A celkový dojem?

Z Prahy jsem odjížděl odjížděl unavený, ale spokojený. Ve vlaku jsem ještě doplnil textový komentář ke slajdům, lehce poladil jejich vzhled na základě zpětné vazby od Jeanne Trojan (díky!) a protože jsem to zvládl docela rychle, tak jsem si stihl i 30 minut zdřímnout ;-)

Tož tak.

Na DevFestu 2013 ahoj.

P.S. Pokud pořádáte nějakou podobnou akci a měli byste zájem o prezentaci tématiky přístupnosti, dejte vědět. Určitě se domluvíme. Jo a kdybyste mě chtěli odměnit tričkem, mám velikost XXL ;-)

Související odkazy

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Spot on with this write-up, I seriously believe that this site needs a lot more attention.
I'll probably be returning to read more, thanks for the information!
My webpage: football transfer news man utd

Anonymní řekl(a)...

I really like it when individuals get together and share views.
Great site, keep it up!
my webpage: chelsea transfer news neymar

Anonymní řekl(a)...

I have read so many posts on the topic of the blogger lovers however this paragraph is truly a pleasant piece of writing, keep it up.
Feel free to surf my web page ; pizza games city