Internetové bankovnictví bylo (a mnohými stále je) vnímáno jako obtížně či vůbec přístupné. Je tomu tak ale doopravdy? Nejedná se jen o další - dnes již dávno neplatný - mýtus z oblasti přístupnosti?
Požádal jsem své kolegy, kteří některé z internetových bankovnictví používají, aby mi napsali, jak se jim s jejich internetovým bankovnictvím pracuje, co se jim na něm líbí a co by třeba bylo udělat pro to, aby se jim s ním pracovalo ještě lépe.
Jako první se mi ozval kolega Michal Jelínek, jehož zhodnocení služby ČSOB Internet Banking 24 si nyní můžete přečíst.
Slovo má Michal.
Internetové bankovnictví používám již mnoho let. Mohu si tak z domova vyřizovat vše, co potřebuji a do banky jdu jen tehdy, když chci využít nových služeb (spoření apod.). Jeho přínos jsem objevil ještě v době, kdy internetové bankovnictví nebylo tolik rozšířené ani mezi vidícími. V počátcích ovládání nebylo až tak jednoduché. Odečítače toho neuměly tolik jako dnes a ani web nebyl tehdy zrovna nejpřístupnější. Ale stále lepší než kdybych musel jít s každou platbou přímo do banky. Přístupnost se od počátků dost vylepšila a dnes může ČSOB Internet Banking používat myslím každý zrakově postižený bez větších problémů.
Web není dokonalý, ale který je... K lepší orientaci by určitě přispěl například nadpis u hlavního či vedlejších menu, osobně bych přivítal, kdyby výběr jazyků nebyl řešen tlačítky, ale třeba rozbalovacím seznamem či běžnými odkazy. Naopak potvrzování formulářů by mohlo být řešeno tlačítky, nikoli odkazy. Ne vždy je nutné vyplňovat celý formulář a tak by funkce odečítače pro přechod na nejbližší tlačítko urychlila práci. Přechod na nejbližší odkaz nepomůže, protože různé odkazy jsou přímo součástí formulářů.
Jak je vidět, připomínkované věci jsou spíše kosmetického rázu, nijak nebránící v práci s webem. Vyhovuje mi zde strukturování menu pomocí víceúrovňového nečíslovaného seznamu, to že má hlavní obsah svůj nadpis atd. Běžně zadávám příkazy k úhradě, nastavuji inkaso, trvalý příkaz či upravuji vzory k úhradě. Zatím jsem nenarazil na jedinou funkci, kterou bych nemohl ovládat a to myslím využívám vše, co elektronické bankovnictví nabízí a já potřebuji.
Jediné srovnání, které mám, je elektronické bankovnictví České spořitelny - Servis 24. IB24 od ČSOB mi subjektivně přijde přehlednější, lépe a logičtěji strukturované, což samozřejmě může být tím, že jsem na něj zvyklý.
Každopádně sám za sebe, jako uživatel JAWS, mohu ČSOB IB24 doporučit.
1 komentář:
Děkujeme za upozornění a srovnání. Pokud byste měl chuť, pošlete nám prosím na sebe kontakt na email rnavratil zavinac csas tecka cz. Rádi s Vámi probereme náměty na zlepšení podrobně. Jsme vděčni za všechny konstruktivní připomínky, které nás vedou k dalšímu zlepšení našich služeb.
Roman Navrátil, Specialista komunikace České spořitelny pro sociální média
Okomentovat