Poslepu.cz na novém URL

Od ledna 2014 najdete blog na adrese poslepu.cz.

úterý 17. března 2009

Co mě zaujalo na konferenci INSPO 2009

V sobotu 14. března jsem se zúčastnil konference INSPO 2009. Program byl opravdu nabitý zajímavostmi, takže jsem nakonec ani nestihl vše, co jsem měl v plánu (například na stánky jsem se vůbec nedostal).

A co mě zaujalo nejvíce?

  • Pokroky v rozpoznávání řeči - je naprosto úžasné, jak rychle se tato oblast vyvíjí a že už i v praxi neslyšícím pomáhá.
  • I4Control - psaní očima, ukázka různých typů klávesnic a porovnání rychlosti psaní na každé z nich;
  • Počet registrovaných uživatelů navigačního Centra SONS ČR (615) a počet realizovaných "zakázek" (cca 8 500).
  • Jaroslav Zaviačič a jeho přednáška o důležitosti znalosti psaní na klávesnici všemi deseti. Některé věty opravdu tesat do kamene. Navíc u mě má pan Zaviačič ještě plus body za styl projevu.
  • Hybridní kniha z dílny Střediska Teiresiás.
  • Informace Michala Rady o tom, že se ve státní správě a samosprávě konečně začne řešit výměna/posílání dokumentů v podobě digitální a ne v tištěné, jako tomu je nyní.
  • MyVoice ve spojení se screenreaderem WinMonitor - přiznám se, že k tomuto řešení jsem byl trošku skeptický, protože loni byl program MyVoice prezentován s tím, že ke svému ovládání potřebuje zrakovou kontrolu, ale Libor Doušek se s řešením pro nevidomé, kteří nemohou používat klávesnici (soudě aspoň podle předváděčky) vypořádal velmi dobře.
  • Informace o tom, že firma Software 602 začíná řešit přístupnost programu 602XML Filler, s nímž dosud má řada nevidomých velké problémy.
  • Pojetí přístupnosti webů na Slovensku - zde to bylo zaujetí spíše negativní, protože kromě toho, že testování přístupnosti je na Slovensku tlačeno do roviny automatického testování (což je pochopitelně velmi nevhodné a tímto způsobem nelze weby řádně otestovat), chystají se na Slovensku rozdávat za "nepřístupné" weby i pokuty v (přepočtu) v řádech stovek tisíc korun, které mohou být pro řadu subjektů likvidační.

Opomenout nemohu sociální rozměr konference a příjemná setkání s řadou kolegů, známých, přátel, atp., s kterými se mnohdy jinde než na konferenci INSPO nemáme příležitost setkat a popovídat si.

Z letošní konference INSPO mám celkově dobrý dojem a doufám, že i jubilejní 10. ročník bude stejně vydařený, jako ten letošní.

Související odkazy

Žádné komentáře: